Listing 1 - 10 of 35 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Steeds meer mensen kiezen voor hulpverlening via internet. Een vorm daarvan is coaching via e-mail. Deze methode blijkt inmiddels zeer succesvol. Wat zorgt ervoor, anders dan bij persoonlijk contact, dat er vaak zo snel en aantoonbaar een positief effect optreedt? Achter de computer is de concentratie op de materie hoog en de kans op afleiding klein. De cliënt leest, observeert en onderzoekt zijn eigen gedachten en gevoelens mindful: in alle rust, op de momenten dat het hem of haar uitkomt. Dat sterkt het bewustzijn, geeft kracht en zelfvertrouwen. In Het succes van online coaching laat Mirjam Windrich vanuit verschillende perspectieven de voordelen van online coaching zien: voor de cliënt, de werkgever en de coach. Aan de hand van talloze voorbeelden en ontwikkelingen op het gebied van mentale training en psychotherapie legt zij uit waarom online coaching zo goed werkt. Mirjam Windrich (1965) heeft een praktijk voor coaching en therapie. Zij is pionier op het gebied van online coaching. Eerder publiceerde zij het boek Een nieuwe start.
Choose an application
We spreken je aan op je metaforengebruik als je bezig bent met coachen. Door het gebruik van metaforen zet je namelijk een richting uit. Doe je dat bewust, op basis van je levensvisie? Of volg je de trends en de taal die nu eenmaal gebruikt wordt in de psychosociale en spirituele hulpverlening? Gebruik je clichés of heb je er kritisch over nagedacht? De auteurs hopen je te prikkelen tot een grote schoonmaak van je metaforen. De vraag die ze stellen, luidt: als metaforen de basis zijn van hoe we psychosociale hulp vormgeven, wat zijn dan metaforen die aansluiten bij een gewenste ontwikkeling van het helpen zelf? Of anders geformuleerd: Welke metaforen zijn de moeite waard omwille van hun bijdrage tot de ontwikkeling van de samenleving?In dit boek wordt een groot aantal veelgebruikte metaforen kritisch geëvalueerd in het licht van hun bijdrage tot de ontwikkeling van de samenleving. De auteurs doen een voorstel voor hun bruikbaarheid en hopen daarmee een aanzet te geven tot reflectie en discussie bij iedereen die het tot zijn werk heeft gemaakt om anderen te helpen. Een client laagje voor laagje pellen als een ui; gevoelens boven water krijgen (ijsberg); begeleiden op weg naar het doel; ont-moeten; ik wil niet dat mijn cliënt zich als een slachtoffer gedraagt; je ware kern vinden; zelfsturing aanleren; ik ben een spiegel voor mijn client; ... en nog meer dan 150 andere, opgedeeld in 45 paragrafen
Coaching Coaching --- 321.3 --- 367.2 --- coaching --- hulpverlening --- metaforen --- Coachen --- Methodiek --- Personeelsbeleid --- Coaching --- Hulpverlening --- Communicatie
Choose an application
Assistance --- Communicatie --- Communication --- Hulpverlening --- 695 Communicatie --- Conversation Gesprek
Choose an application
In Omgaan met agressie kun je leren beschrijft auteur Ton Westerveld aan de hand van praktijkvoorbeelden wat agressie is, waar het vandaan komt, wat het met mensen doet en hoe we erop kunnen reageren. Hij gebruikt casussen die werkelijk gebeurd zijn, het zijn zowel zijn eigen ervaringen als ervaringen van professionals die dagelijks in posities verkeren waarin zij blootstaan aan agressie. Door beschrijvingen van die situaties te koppelen aan diverse theorieën geeft hij de lezer inzicht in de processen die er spelen en hoe daarmee om te gaan. Dit boek geeft organisaties en hun medewerkers handvatten om met agressieve mensen om te gaan en een goed beleid te ontwikkelen voor de preventie en bestrijding van agressie.
E-books --- PXL-Central Office 2014 --- agressie --- preventie --- hulpverlening
Choose an application
De auteur tracht doorheen het boek een antwoord te geven op vragen met betrekking tot het voorkomen van agressie (= primaire preventie), de deëscalatie van een conflict (= secundaire preventie) en het beperken van de schade als gevolg van een agressie-incident (= tertiaire preventie). Aan de hand van vele cassussen en voorbeelden worden bepaalde inzichten met betrekking tot de omgang met agressief gedrag verduidelijkt. Voorgestelde opdrachten beogen de transfer van begrippen, concepten en inzichten naar de eigen praktijk te bewerkstellingen. Schema's en samenvattingen kunnen als didactische ondersteuning bij studie en vorming aangewend worden.
Agressiviteit hulpverlening --- #KVHB:Agressie --- Conflits (gestion) Conflicthantering --- C6 --- conflictbeheersing --- maatschappelijk werk --- agressie --- hulpverlening --- psychologie --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Geweld in de hulpverlening --- conflicthantering --- slachtofferhulp --- Social problems --- psychiatrie --- Orthopedagogics --- Personality development --- orthopedagogiek --- Psychology --- zelfverdediging --- Crisisinterventie --- Geweld/Agressiviteit --- psychotrauma --- Agressief gedrag --- 050934.jpg --- Agressie ; hulpverlening --- Violence/Agressivité --- Agressie --- Geweld --- Gedragsproblemen --- Gedragstherapie --- Geestelijke gezondheidszorg --- Onderwijs --- Orthopedagogiek --- Agressiviteit --- Preventie --- Conflicthantering --- Hulpverlening --- Begeleiding --- Leraren --- 415.3 --- Verpleegkunde --- agressiviteit --- communicatie --- preventie --- Veiligheid --- 364.27 --- agressiviteit (agressie) --- posttraumatische stressstoornis --- psychiatrische verpleegkunde --- communicatie in de hulpverlening --- agressie, emoties, instinct, motoriek en wil --- Nursing --- Uitvoerende functies --- 361.2 --- Hulpverlening. --- Psychologie --- Leraar --- Directie
Choose an application
Assistance sociale --- Maatschappelijk werk --- Theologie --- Théologie --- Société Maatschappij --- Aide Hulp --- Assistance Bijstand --- Santé Gezondheid --- C1 --- hulpverlening --- Kerken en religie --- Aide sociale --- Oeuvres de bienfaisance --- Religion et sciences
Choose an application
Het boek met bijbehorende cd-rom maakt duidelijk hoe de kennis van de Roos van Leary een effectieve communicatie kan bevorderen binnen het beroepsmatig handelen. Op de cd-rom wordt in verschillende fragmenten het teamoverleg gespeeld van De Dreef - een fictief tehuis voor crisis-opvang-voor jongeren. In het boek analyseert Sjaak Vane dit rollenspel volgens het model van Leary. Via een zelftest kan de lezer vervolgens de kenmerken van de eigen communicatieve stijl vaststellen. Daarna gaat de schrijver in op de wisselwerking tussen de verschillende gedragsstijlen. Ten slotte wordt de stap gezet naar het toepassen van de eigen communicatie als methodisch instrument. Met praktijkvoorbeelden van interventies geeft de auteur aan hoe de lezer de gewenste omgang met cliënten en teamleden kan bereiken. Het boek en de cd-rom zijn bedoeld voor studenten Social Work en voor hen die werkzaam zijn in de zorg.
Communicatievaardigheden --- Maatschappelijk werk --- Roos van Leary. --- Hulpverlening. --- Methodiek. --- gedrag (mensen) --- teamwork --- interactie-analyse --- interpersonele communicatie --- communicatie --- Social welfare methods --- methoden van het sociaal werk --- intermenselijke relaties --- Leary, Timothy F. --- gedragspsychologie --- Modes de communication Communicatiewijzen --- 305 --- Leary --- roos van Leary --- sociale psychologie --- 305.8 --- Roos van Leary --- hulpverlening --- 316.77 --- Communicatie --- Communicatieve vaardigheden --- Gedrag --- Leary, Timothy --- Communicatie in de hulpverlening --- Communicatie in organisaties --- communicatie (gez) --- roos van leary (ler) --- Groepspsychologie --- maatschappelijk werk --- managementvaardigheden --- methodiek --- 364.01 --- Maatschappelijk werk : communciatievaardigheden --- Sociaal-cultureel werk --- S20080013.JPG --- sociaal werk --- welzijnswerk, methoden --- Communicatie ; algemeen --- 007 --- 361.3 --- 361.1 --- Contains audio-visual material --- Methoden van het maatschappelijk werk --- Psychologie Psychologie --- Communication Communicatie --- Sociale psychologie --- Hulpverlening --- Managementvaardigheden --- Methodiek
Choose an application
Ons contact met de wereld om ons heen speelt zich meer en meer online af. We twitteren, appen en liken dat het een lieve lust is, we werken onze facebook-pagina's bij, zorgen dat ons profiel op LinkedIn er goed uit ziet en maken selfies die we de wereld in sturen. Vrienden in cafés hebben meer aandacht voor de vrienden online dan voor degenen met wie ze op stap zijn. We sturen onze collega's mails, terwijl ze naast ons zitten. Zo zijn we steeds vaker niet op de plaats waar we werkelijk zijn en raken we vervreemd van de ander en onszelf.Het belang van werkelijke ontmoetingenDit boek gaat in op het belang van de werkelijke ontmoeting. In therapie en coaching is al langer bekend dat de relatie en de ontmoeting essentieel zijn voor het welslagen van begeleiding. Niet het type behandeling is van doorslaggevend belang, maar het contact met de ander in het Hier en Nu.
sociaal gedrag --- Coaching Coaching --- Relations humaines Menselijke relaties --- Psychologie Psychologie --- empathie --- 301.15 --- 159.94 --- Relaties --- Relatie cliënt --- Coaching --- Hulpverlening --- Relatie
Choose an application
316.77 --- Conversation Gesprek --- Communication Communicatie --- Evaluation Evaluatie --- Psychologie Psychologie --- 316.77 Communicatiesociologie --- Communicatiesociologie --- communicatie in de hulpverlening --- non-directieve therapie --- #GSDBP --- 361.2 --- 615.82 --- Psychology --- Psychiatry
Choose an application
Coaches, psychologen en praktijkondersteuners worden overspoeld met hulpvragen die voortkomen uit chronische stress en burn-out. Het behandelen van mensen met zulke klachten vergt niet alleen specifieke kennis en ervaring, maar ook een heldere behandelroute. Dit boek biedt de behandelaar alle handvatten die hierbij nodig zijn.De klachten uiten zich niet alleen psychisch, maar vooral ook lichamelijk. Daarom richt de in dit boek beschreven behandeling zich allereerst op het fysieke herstel. Anita Roelands en Henriëtte Deckers leggen duidelijk uit hoe een gezond stresssysteem overbelast kan raken, waarom dat tot burn-out kan leiden en hoe je dit blijvend kunt voorkomen. Daarnaast is een belangrijke sleutel duurzame en zorgvuldige reïntegratie, thuis en op het werk. De focus hierbij is steeds: nooit meer burn-out.Door het accent op het fysieke aspect van herstel is de behandeling uitstekend aanvullend in te zetten bij andere ziektebeelden waarbij stress en uitputting een rol spelen. Bijvoorbeeld bij het post-Covid-syndroom, bij vermoeidheid ten gevolge van chemotherapie, bij revalidatie na een operatie en bij ziekten ten gevolge van verstoringen in het immuunsysteem.Dankzij de concrete opzet en de vele inzichtelijke praktijkvoorbeelden biedt deze uitgave een handige leidraad voor (aanstaande) hulpverleners zoals psychologen, coaches, (fysio)therapeuten, acupuncturisten, huisartsen en POH-GGZ. Het is eveneens een nuttig naslagwerk voor bedrijfs- en verzekeringsartsen en HR-managers.https://www.swpbook.com/boeken/9/psychologie/2442/behandeling-bij-stress-en-burn-out
Burn-out --- Stress --- Coaching --- Psychologie --- Behandeling --- Begeleiding --- Herstel (fysiek) --- Herstel (mentaal) --- Hulpverlening --- Psychology --- Social psychology --- Industrial psychology --- psychologie --- stress --- burn-out
Listing 1 - 10 of 35 | << page >> |
Sort by
|